[You must be registered and logged in to see this image.]
نگراني يا اضطراب امتحان بسيار در بين دانش آموزان رايج است.
گاهي دانش آموزان فكر ميكنند كه نمره خوبي دريافت ميكنند اما در زمان امتحان تواناييهايشان كمتر از انتظارشان است. عدمآمادگي كافي براي امتحان يا استرس زياد ميتوانند از عوامل اين مشكل باشند.
تحقيقات نشان داده است بسياري از دانش آموزان در مرحله امتحان از خود بيش ازحد انتظار دارند. براي مثال دانش آموزي كه معمولا نمره 12در رياضي ميگيرد يك دفعه از خود انتظار 15دارد اين موضوع كه بخواهيم پيشرفتي در امتحاناتمان ايجاد شود چيز بدي نيست اما بايد بدانيم كه براي رسيدن به هدف، پرش بلند يك انتظار غيرواقعي است.
راه رسيدن به اين موفقيت چند مرحلهاي است؛ ابتدا از خودتان مطمئن شويد كه ميتوانيد نمره 13را كسب كنيد بعد روي 15برنامه ريزي كنيد. اگر ما واقعيت را براي خودمان
قراردهيم احتمال موفقيت بيشتري خواهيم داشت. سعي كنيد انتظارا ت دور از واقعيت را بهخصوص در مواردي كه بيشتر استرس زا هستند پيدا كنيد، سپس يك طرح چند مرحله ا ي و گام به گام براي رسيدن به هدفتان پايهريزي كنيد.
گاهي استرس از مقايسه پيشرفت امتحاني خود يا آمادگي امتحاني با همكلاسي مان ايجاد ميشود. كاري كه ما بايد انجام دهيم اين است كه ازدرك خود براي رسيدن به هدفمان استفاده كنيم.
وقتي ما كارها را براساس موفقيت ديگران پايه ريزي ميكنيم ميشود گفت تقريبا هميشه انتظاراتمان نادرست است. يعني يا بسيار كم است يا بسيار زياد. گاهي انتظارات بيش از حد و غيرواقعي توسط مردم باعث ايجاد فشار و استرس در ما ميشود. تواناييهاي خود را مرتبا نمايش دهيد و در ذهن خود نگاه داريد تا خودتان بهترين قاضي براي تنظيم درك خود ازانتظارات واقعي شويد.
نگراني يا اضطراب امتحان بسيار در بين دانش آموزان رايج است.
گاهي دانش آموزان فكر ميكنند كه نمره خوبي دريافت ميكنند اما در زمان امتحان تواناييهايشان كمتر از انتظارشان است. عدمآمادگي كافي براي امتحان يا استرس زياد ميتوانند از عوامل اين مشكل باشند.
تحقيقات نشان داده است بسياري از دانش آموزان در مرحله امتحان از خود بيش ازحد انتظار دارند. براي مثال دانش آموزي كه معمولا نمره 12در رياضي ميگيرد يك دفعه از خود انتظار 15دارد اين موضوع كه بخواهيم پيشرفتي در امتحاناتمان ايجاد شود چيز بدي نيست اما بايد بدانيم كه براي رسيدن به هدف، پرش بلند يك انتظار غيرواقعي است.
راه رسيدن به اين موفقيت چند مرحلهاي است؛ ابتدا از خودتان مطمئن شويد كه ميتوانيد نمره 13را كسب كنيد بعد روي 15برنامه ريزي كنيد. اگر ما واقعيت را براي خودمان
قراردهيم احتمال موفقيت بيشتري خواهيم داشت. سعي كنيد انتظارا ت دور از واقعيت را بهخصوص در مواردي كه بيشتر استرس زا هستند پيدا كنيد، سپس يك طرح چند مرحله ا ي و گام به گام براي رسيدن به هدفتان پايهريزي كنيد.
گاهي استرس از مقايسه پيشرفت امتحاني خود يا آمادگي امتحاني با همكلاسي مان ايجاد ميشود. كاري كه ما بايد انجام دهيم اين است كه ازدرك خود براي رسيدن به هدفمان استفاده كنيم.
وقتي ما كارها را براساس موفقيت ديگران پايه ريزي ميكنيم ميشود گفت تقريبا هميشه انتظاراتمان نادرست است. يعني يا بسيار كم است يا بسيار زياد. گاهي انتظارات بيش از حد و غيرواقعي توسط مردم باعث ايجاد فشار و استرس در ما ميشود. تواناييهاي خود را مرتبا نمايش دهيد و در ذهن خود نگاه داريد تا خودتان بهترين قاضي براي تنظيم درك خود ازانتظارات واقعي شويد.