[You must be registered and logged in to see this image.]
محسن ذکایی مسئول سایت "آدینه بوک" با اشاره به فعالیت 5 ساله این سایت، گفت: فعالیت ما عمدتاً در زمینه اطلاع رسانی و فروش کتاب‌های خارجی است؛ تا کنون 26 میلیون و 600 هزار عنوان کتاب خارجی را معرفی کرده‌ایم و e - book آنها (یعنی کتاب‌هایی که قابلیت فروش دارند) 180 هزار عنوان است. در زمینه کتاب‌های داخلی نیز 176 هزار و 517 عنوان را تاکنون معرفی کرده‌ایم و حدود 100 هزار عنوان آن قابل خرید است.



وی افزود: سایت آدینه بوک روزانه 30 هزار نفر بازدیدکننده دارد و تاکنون سفارش‌های خرید زیادی از تهران و شهرستان‌ها دریافت کرده‌ایم. خرید اینترنتی کتاب برای مراجعان به این طریق است که آنها از طریق کارت‌هایی که به شبکه شتاب وصل هستند و یا مستقیماً از طریق اینترنت، به سایت مراجعه می‌کنند و با پرداخت هزینه پستی‌ می‌توانند سفارش خرید کتاب را بدهند.



ذکایی اضافه کرد: البته عمده کتاب‌هایی که آدینه معرفی می‌کند و به صورت اینترنتی می‌فروشد، دانشگاهی است و ناشرین از هر عنوان کتابی که بخواهند بفروشند، 5 نسخه را برای ما ارسال می‌کنند و به هنگام خرید کتاب توسط مشتری، سهم ناشر - که مبلغ تعیین شده و مشخصی است - بلافاصله پرداخت می‌شود.



مسئول سایت "آدینه بوک" گفت: در حال حاضر حدود 600 ناشر با ما همکاری دارند و کتاب‌هایشان را برای معرفی و فروش برای ما ارسال می‌کنند. ما برای رفاه حال ناشران تمهیداتی اندیشیده‌ایم که به زودی اجرا می‌شود؛ از هفته جاری قالب سایت آدینه بوک به صورت رایگان در اختیا ناشران و مولفین و مراکز پژوهشی قرار می‌گیرد تا بتوانند بدون پرداخت هر گونه هزینه‌ای از فضا و امکانات آن استفاده کنند.



در این میان برخی ناشران نیز معتقد‌اند فروش اینترنتی کتاب، هزینه‌هایی اضافی را بر آنها تحمیل می‌کند؛ تغییر و عموماً افزایش مداوم تعرفه‌های موسولات پستی و نبود قانونی مدون در ارتباط با هزینه‌های معرفی یک کتاب در سایت‌های اینترنتی اطلاع رسانی و فروش آن، از جمله این مشکلات است. با وجود اینگونه مشکلات، بسیاری از ناشران خود با راه‌اندازی سایت و یا معرفی کتاب‌هایشان در سایت‌های اطلاع رسانی و فروش کتاب، لزوم توجه به این نوع از عرضه محصولاتشان را یادآور شده‌اند.