در پی درج پست قبلی علاقمندی از سر تذکر و خیرخواهی نسبت به بنده حقیر به نکاتی اشاره فرمودن که از باب شکرانه فضای نقد و نظر و توصیحاتی تکمیلی به مطلب قبلی سطوری بدان اضافه شده است...

نظرات دوستان منتقد :

دوست عزیز در زمان ارتحال رهبر وبنیانگذار جمهوری اسلامی ایران مجلس خبرگان با رایی قاطع رهبر کنونی انقلاب را منصوب وبا همان اکثریت لقب امام را در عصر حاضر فقط به امام خمینی رحمت الله علیه جایز دانست و در یک بند ی از ان این لقب را برای دگر رهبران جمهوری اسلامی جایز ندانست
که نظر رهبری هم یکی از ارای ان نشست میباشد که ان را طرح وتصویب نمودند حال نمیدانم چه چیزی شما را وادار به طرح اینگونه
موضوعات که مبین قانونی از همین قانون اساسی جمهوری اسلالمی دارد واداشته است جای سوال دارد؟؟؟؟؟

بهتراست ما ابتدا تفاوت معنای :
ا ِ مام و ا َمام را بدانیم
امام با کسر الف با امام با فتح الف تفاوت ماهوی دارد.امام اختصاص به معصوم دارد و امام با فتح الف به معنای پیشوا و رهبر و کسی است که در پیشا پیش عموم قرار می گیرد .اطلاق صفت امام به خمینی کبیر ، اگرچه القای از فرد و گروه به جمع و جامعه بود ، اما خواستی درونی و عظیم در آن نهفته بود ، و در واقع امام خمینی متحول کننده ی سیاست های داخلی ایران و تاثیر گذار بر سیاست های منطقه ای و جهانی شدند و برای همین به عنوان معمار کبیر انقلاب اسلامی و بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران مشهور شدند . در ثانی شخصیت کاریزماتیک امام خمینی ، و نفوذ معنوی و فکری ایشان در جهان ، به ویژه در جهان اسلام به عنوان کسی که واقعا" با افکار ، ایده ها و روش خود یک دگرگونی سیاسی بزرگ ایجاد کرده بود ، دلیل مستنددیگری در جهان اسلام بر این معناست .و اما همان طور که جناب حیران هم فرموده اند ، این مساله در یک جلسه ای مطرح و حل و فصل شد و بر اساس قانون اساسی هر شخص دیگری پس از ایشان تنها رهبر است و نه امام تا القائات موروثی قضیه در حاکمیت اسلامی مرتفع و بحث خلیفه گری و پادشاهی بر اسلام سایه نیافکند و البته خیلی فکر عاقلانه و هوشمندانه ای بوده است که رهبر انقلاب هم تایید فرموده اند .
نقد و نظر دوستان منتقد :

سلام
از حضور و تذکر جنابعالی ممنونم !
ولی نکاتی است که نباید فراموش شود و آن پیوند ملت با رهبر و مقتدایی خود خارج از معقولات و چینش های عقلی ، و عرفی فراتر از شخصیتهای کاریزماتیک رهبران دنیاست که بدان اشاره فرمودید و دلیل آن فقط در دوست داشتن و الگوبرداری صرف نیست بلکه ارتباطی معنوی و عاطفی است بین عاشق و معشوق ، پیر و مرداد ، شاگرد و مرشد ... ، که برای او حاضر است جان و مال را یکجا در طبق اخلاص و گذشت بگذارد ...
که در هیچ جای تعریف و محسوسات عرفی و عقلی واژه کاریزماتیک رهبران دنیا تعریف نشده است ...
جانشین غاصب و ناحق شبهه القاب خلافت موروثی و خلیفه گری و پادشاهی را در ذهن ها متبلور می کند نه انتخاب جامع الشرایطی که هم ردای مرجعیت عام برتن دارد و هم صفات خاص و جامع شرایط رهبری ، پس اطلاق امام به راهبر جامعه اسلامی در بیست سال اخیر که شعله ها ، بغض و کینه های منصب رهبری دهه اول انقلاب همانند صدر اسلام از شخصیت معنوی امام راحل در دل برخی خواص نمایان شده بود و جرات ابراز نداشتن کمتر از خدمات و نقش امام راحل نبوده و نیست ... و سخن گزافی نیست که در پیروزی بر کوران فتنه و شبهات بنی اسرائیلی و سامری و در پس گذر از منازل و فراز و نشیب انقلاب اسلامی و متبحر در آینده نگری به ایشان " امام خامنه ای " اطلاق نکنیم ....که
اگر قدر نعمت خداوند ندانیم ، می‌فرماید. " لئن شکرتم لازیدنکم و لئن کفرتم ان عذابی لشدید " (1) روز قیامت هم آن‌جا ندا داده می‌شود که " وقفوهم انّهم مسئولون، ما لکم لا تناصَرون" (2)هی حرف را انداختند از این طرف به آن طرف...
1) ابراهیم آیه 7
2) صافات آیه٢۴ / 25
[You must be registered and logged in to see this link.]