Iran Forum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Iran ForumLog in

Iran Forum helps you connect and share with the people in your life


descriptionچرا نباید " امام خامنه ای " بگوییم !!! Emptyچرا نباید " امام خامنه ای " بگوییم !!!

more_horiz
حکومت مکتبی ما و وجه تمایز آن با سایر مجموعه ها حکومتداری رایج دنیا در همین تعریفها و مصداق های است که همیشه مورد تعرض و تطمع دشمنان این مرز و بوم قرار گرفته است ...

شکل حکومت ما و در حقیقت وجه تمایز آن با سایر شکل حکومت ها به نحوه ساختاری آن برمی گردد ، که در حکومتهای غیردینی مردم بر مردم حکمرانی می کنند ولی در سازکار حکومت الهی این خداوند است که بی واسطه بر مردم سایه هدایت و راهبری دارد و تفاوتهای اساسی در اهداف ، کارکردها ، روشها ، خاستگاهها ، زمامداران و کارگزاران حکومتی در مفایسه ها با سایر حکومتها مصداق عینی می شود ...



1- تفاوت در اهداف: مهم‏ترین فلسفه و اهداف تشکیل حکومت اسلامی عبارت است: استقرار توحید و خداپرستی در زمین و رهانیدن مردم از بندگی و فرمانبرداری غیر خدا (١)، رشد و تعالی علمی، فرهنگی و تربیتی انسان‏ها (2) ، آزادسازی و رهایی توده‏های مردم و انسان‏های مستضعف از چنگال ظالمان و ستمگران و از زنجیرهای اسارت و بردگی (3) ، برپایی جامعه نمونه و مدینه فاضله آرمانی از راه اقامه قسط و عدل اسلامی (4) ، اجرای کامل قوانین آسمانی اسلام با تمام ابعاد آن (اعم از قوانین اقتصادی، حقوقی، اجتماعی، سیاسی، نظامی ...

و روشن است تحقق این هدف بسیار خطیر و بزرگ، نیازمند سازمان و قدرت سیاسی - اجتماعی یعنی حکومت اسلامی و امامان و رهبران وارسته است.

ولی رژیم‏های مبتنی بر حکومتهای غیردینی، اعم از مردم‏سالار (5) ، فردسالار (6) و الیگارشی (7) ، به یک معنا حکومتهای کوچکتر و حداقلی (8) که بر حکومتهای کوچکتری از گستره زبانی ، نژادی و قبیله ای محدود میشود .به عبارت دیگر هدف غایی آنها تأمین نیازمندی‏های دنیوی زیر مجموعه می‏باشد و هدفی فراتر از آن در نظر نمی تواند داشته باشند... و لیکن نظام دینی , و الهی درهدفهای حداکثری (9) علاوه بر ترسیم نیازمندی‏های دنیوی فارغ از تجربه های بشری ، تأمین خیر و سعادت اخروی و جاودانی را نیز مد نظر دارد...

2- تفاوت در کارکرد ویژه‏های : وظایف و کارکردهای (10) نظام‏های غیردینی با هدفهای حداقلی وظیفه تأمین بهداشت، آموزش، امنیت، رفاه و توسعه (11) مادی را دارند در مقابل حکومت دینی وظایف بیشتری برعهده دارد، یعنی علاوه بر لزوم ارایه خدمات فوق ، به برنامه‏ریزی صحیح و تلاش در جهت تربیت دینی و معنوی جامعه، رشد و بالندگی فضایل و کمالات عالیه انسانی و گسترش تقوی همت می گمارد و جامعه را به سوی تأمین سعادت اخروی و فناناپذیر رهبری میکند.


3- تفاوت در روش‏ها: روش‏های اجرایی نظام‏های سکولار با نظام های دینی تفاوت فاحش دارد. تفاوت در اهداف و کار ویژه‏ها لاجرم در گزینش شیوه‏ها نیز اتفاق خواهد افتاد. به عبارت دیگر در نظام‏های غیر دینی انگاره «هدف وسیله را توجیه می‏کند» امری پذیرفته شده و عقلانیت ابزاری (12) آخرین مرجع تصمیم‏گیری در انتخاب شیوه ها است. اما در حکومت دینی استفاده از روش‏های معارض با کرامت انسانی و ارزش‏های والای الهی و اخلاقی مجاز نیست، بنابراین عقل ابزاری در چهارچوب قوانین الهی و احکام عقل فرا ابزاری و توحیدی فعالیت دارد.


4- تفاوت در خاستگاه قانون: در نظام‏های غیردینی و نظام‏های سکولار خاستگاه قانون مبتنی بر نوعی انسانمداری و اومانیسم (13) می‏باشند اعم از اومانیسم فردمدارانه (14) که در نظام‏های دمکراتیک جاری است، و یا اومانیسم جمع‏گرایانه (15) که در رژیم‏های سوسیالیستی و کمونیستی جاری است. اما در حکومت دینی منشأ اصلی قانون خداوند است. و تنها قانونی رسمیت دارد که از سوی خداوند وضع شده و یا لااقل با اصول و قواعد کلی مورد قبول عقل و شارع سازگار باشد. بنابراین کارکرد مجاری قانون‏گذاری در چنین نظامی کشف و استنباط قوانین الهی و تطبیق آن بر نیازمندی‏های زمان است.


5- تفاوت در زمامداران و کارگزاران: رهبری هر جامعه‏ای متناسب با ارزش‏ها و آرمان‏های جامعه و اهداف غایی و اساسی آن حکومت در جامعه تعیین می‏شود. از این رو در نظام‏های لائیک و سکولار شرایطی بیش از توانایی مدیریت کلان اجتماعی لازم نیست، اما در نظام اسلامی شرایط بیشتری لازم برای رهبری و امامت است که اصول آنها عبارت است از:
صلاحیت علمی ، صلاحیت اخلاقی،(عدالت و تقوی)، کفایت در مدیریت کلان سیاسی و اجتماعی، شجاعت، تدبیر

با این اوصافی که از نقش حگومت و جامعیت امام و زمامدارحکومتی مورد نیاز ترسیم کردیم تنها شخص و اشخاصی اجازه دخل و تصرف بر سرنوشت مردم و اداره جامعه را دارند که جامع الشرایط لازم و کافی داشته باشند و این فقط بر قامت امامی در عصز خاضر استوار و زیبنده است که بر اقوال مشهور از امام راخل در مقاطع تاریخی و حساس انقلاب و به اعتراف هر دوست و دشمنی ، تنها یر نائب یرخقی چون امام خامنه ای (مدظله العالی) متصور می باشد و لاغیر !

(١) (نحل/36)


(2) (جمعه، آیه 2)


(3) (اعراف، آیه 157)

(4) (حدید، آیه 25)

(5)Democratic

(6)Monarchy

(7)Oligarchy

(8) minimal

(9)maximal

(10) Functions

(11) Development

(12) Instrumental Reason‎

(13) Humanism

(14) Individual Humanism


(15) Collectivist Humanism
[You must be registered and logged in to see this link.] شخصی اميرتقي زاده

descriptionچرا نباید " امام خامنه ای " بگوییم !!! EmptyRe: چرا نباید " امام خامنه ای " بگوییم !!!

more_horiz
دوست عزیز در زمان ارتحال رهبر وبنیانگذار جمهوری اسلامی ایران مجلس خبرگان با رایی قاطع رهبر کنونی انقلاب را منصوب وبا همان اکثریت لقب امام را در عصر حاضر فقط به امام خمینی رحمت الله علیه جایز دانست و در یک بند ی از ان این لقب را برای دگر رهبران جمهوری اسلامی جایز ندانست
که نظر رهبری هم یکی از ارای ان نشست میباشد که ان را طرح وتصویب نمودند حال نمیدانم چه چیزی شما را وادار به طرح اینگونه
موضوعات که مبین قانونی از همین قانون اساسی جمهوری اسلالمی دارد واداشته است جای سوال دارد؟؟؟؟؟

descriptionچرا نباید " امام خامنه ای " بگوییم !!! EmptyRe: چرا نباید " امام خامنه ای " بگوییم !!!

more_horiz
بهتراست ما ابتدا تفاوت معنای :
ا ِ مام و ا َمام را بدانیم
امام با کسر الف با امام با فتح الف تفاوت ماهوی دارد.امام اختصاص به معصوم دارد و امام با فتح الف به معنای پیشوا و رهبر و کسی است که در پیشا پیش عموم قرار می گیرد .اطلاق صفت امام به خمینی کبیر ، اگرچه القای از فرد و گروه به جمع و جامعه بود ، اما خواستی درونی و عظیم در آن نهفته بود ، و در واقع امام خمینی متحول کننده ی سیاست های داخلی ایران و تاثیر گذار بر سیاست های منطقه ای و جهانی شدند و برای همین به عنوان معمار کبیر انقلاب اسلامی و بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران مشهور شدند . در ثانی شخصیت کاریزماتیک امام خمینی ، و نفوذ معنوی و فکری ایشان در جهان ، به ویژه در جهان اسلام به عنوان کسی که واقعا" با افکار ، ایده ها و روش خود یک دگرگونی سیاسی بزرگ ایجاد کرده بود ، دلیل مستنددیگری در جهان اسلام بر این معناست .و اما همان طور که جناب حیران هم فرموده اند ، این مساله در یک جلسه ای مطرح و حل و فصل شد و بر اساس قانون اساسی هر شخص دیگری پس از ایشان تنها رهبر است و نه امام تا القائات موروثی قضیه در حاکمیت اسلامی مرتفع و بحث خلیفه گری و پادشاهی بر اسلام سایه نیافکند و البته خیلی فکر عاقلانه و هوشمندانه ای بوده است که رهبر انقلاب هم تایید فرموده اند . [You must be registered and logged in to see this image.]

descriptionچرا نباید " امام خامنه ای " بگوییم !!! EmptyRe: چرا نباید " امام خامنه ای " بگوییم !!!

more_horiz
پاسخ نظرات دوستان در پست بعدی انعکاس یافته است ویا به آدرس [You must be registered and logged in to see this link.] فرمائید.
privacy_tip Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum
power_settings_newLogin to reply