گوگل یک ابزار جدید جستجو برای خرید را راه اندازی کرده است که Froogle نامیده می شود.این ابزار به عنوان یکی از مبتکرانه ترین ابزارهای روی اینترنت که ارایه دهنده قییمت اجناس نیز هستند شناخته شده است. با استفاده از تکنولوژی های مشابه Google.com، Froogle فقط اطلاعات مستقیمی را که با اظهار خود تاجران و یا جستجوی وب بدست آمده اند بکار می گیرد. با توجه به دست آورد های فاز آزمایشی beta اطلاعات کافی در مورد این که آیا گوگل Froogle را ادامه می دهد یا نه به دست می آید.
Froogle چیزی در حدود 15 طبقه بندی مختلف محصول را پوشش می دهد که شامل همه زمینه ها می باشد. از قبیل: الکترونیک، کامپیوتر، تغذیه، محصولات بهداشتی، کتاب، موزیک و ویدئو، ورزش و همچنین اسباب و وسایل بازی. این لیست در آینده گسترش می یابد. امکانات جستجوی Froogle در آدرس froogle.google.com پیدا می شود. به دو روش می توان به جستجوی آیتم ها پرداخت: استفاده از قسمت طبقه بندی محصول و یا جستجو با استفاده از کلمات کلیدی. نتایج جستجو به صورت یک آیتم به ازای هر فروشگاه محدود می شوند. هر آیتم یه همراه یک عکس کوچک و همچنین توضیحات و شرح محصول که شامل قیمت نیز هست نمایش داده می شود. گوگل با هیچ وب سایتی ناعادلانه برخورد نمی کند و شما اغلب می توانید محصولاتی را پیدا کنید که در Amazon و Yahoo قرار دارند. این امر نشانگر این فلسفه گوگل است که: جزئیات کمتر ، محصولات بیشتر.
محصولات باقی مانده نیز همانند سایر کلمات کلیدی که در اینترنت توسط گوگل جستجو می شوند پیدا می شوند. در حال حاضر تاجران می توانند با درست کردن یک حساب برای خود بلافاصله شروع به فروش محصولات خود روی Froogle بکنند. اضافه کردن محصولات خود روی Froogle هیچ هزینه ای در بر ندارد. تاجران می توانند به رایگان ثبت نام کنند و چگونگی نمایش محصولات خود را روی Froogle مشاهده کنند. این تکنولوژی به روی عموم باز است بدون هیچ هزینه اولیه و یا کمیسیونی.