هنر پيچاندن و رد گم كردن
جام جم آنلاين: رد گم كردن ؛ پيچاندن و پاك كردن صورت مساله شايد گاهي در مناسبات اجتماعي به كار آدمي بيايد، اما همواره نمي‌تواند راهگشا باشد. بويژه اين كه وقتي اين روش شيوه مديريتي يك مسوول باشد كه پس از مدتي جز بي‌اعتمادي و بدگماني نسبت به او پيامد ديگري نخواهد داشت.
متاسفانه برخي مسوولان به جاي اطلاع رساني شفاف و پاسخگويي به ابهامات موجود، از شيوه پيچاندن و ردگم كردن بهره‌ مي‌گيرند، غافل از اين كه چنين شيوه‌اي در درازمدت به بي‌اعتباري صاحب سخن مي‌انجامد و مردم را نسبت به آن مسوول و سازمان متبوعش بي‌اعتماد مي‌كند. هفته گذشته در صفحه جامعه گزارشي با عنوان «احتكار در شهر مردگان» چاپ شد.

موضوع آن اين بود كه سازمان بهشت زهرا (س) براي كسب سود بيشتر و به تعبير برخي مسوولان آن به منظور درآمدزايي و اداره آن، تعداد زيادي از قبور را خالي نگه مي‌دارد، آن را مي‌پوشاند و پس از مدتي كه قطعات سيمان، آسفالت و درختكاري شد، به چند برابر قيمت به متقاضيان مي‌فروشد.

نمي‌دانم مسوولان اين سازمان نام اين عمل را چه مي‌‌گذارند، ولي ما جز «احتكار» برداشت ديگري از آن نداريم. خبرنگار ما براي اين كه نظر اسد فاضل، مديرعامل جديد سازمان بهشت‌زهرا (س) را در اين باره جويا شود، افزون بر ارسال نامه، چندين بار با روابط عمومي‌آن سازمان تماس تلفني گرفت و سرانجام اين پاسخ را شنيد كه ايشان تمايل ندارند دراين باره سخن بگويند. ما هم گزارش خود را براساس مستندات موجود نوشته و به چاپ رسانديم.

حال، روز گذشته جناب فاضل در گفتگو با ايسنا و با اشاره به گزارش جام‌جم اظهار كرده كه بهاي قبور در بهشت‌زهرا(س) مانند خريد خانه در تهران است و هر محله‌اي قيمت بالا و پايين دارد! ضمن اين كه بيشتر تهراني‌ها در قبور رايگان دفن مي‌شوند. پيچاندن و ردگم كردن يعني همين. موضوع گزارش «جام‌جم» به هيچ وجه قيمت‌هاي متفاوت قبور نبوده و نيست.

ما همچنان اين پرسش را داريم كه اين سازمان كه مدت‌هاست اعلام مي‌كند بهشت زهرا پر شده و جنازه‌ تهراني ‌ها از اين پس روي دستشان مي‌ماند، چرا تعداد زيادي از قبور را بدون جنازه، سرمي‌پوشاند و پس از مدتي به چند برابر قيمت روز به فروش مي‌رساند؟ شايسته است آقاي فاضل به جاي پيچاندن مساله، صادقانه به اين سوال كه از سوي شهروندان مطرح است، پاسخ دهند يا مساله احتكار قبور را بپذيرند و اين نكته مهم را در نظر داشته باشند كه شيوه رد گم كردن و پيچاندن مساله، بدون ترديد تاريخ مصرف دارد و براي هميشه نمي‌توان مخاطبان را با اين روش اقناع كرد.

[You must be registered and logged in to see this image.]