گوگل به‌منظور دفع چالش قوي از سوي موتور جست‌وجوي جديد مايكروسافت، ارتقاءهاي متعددي در قابليت‌هاي جست‌وجوي خود انجام داده تا آن‌ها را مفيدتر سازد.
به گزارش ايسنا، طبق اعلام يكي از مهندسان نرم‌افزاري گوگل، اين موتور جست‌وجو اكنون به هنگام جست‌وجوي كاربران براي مكان‌ها در Google Search، تصاوير را در كنار نقشه‌ها و لينكها قرار مي‌دهد.
كليك برروي هر يك از تصاوير كاربران را به لايه عكس در Google Maps مي‌برد و در آنجا كاربران مي‌توانند به مرور تصاوير با برچسب‌هاي جغرافيايي بپردازند.
كاربران همچنين مي‌توانند در جست‌وجوي تصوير پيشرفته گوگل، جست‌وجوي تصويرشان را فيلتر كنند كه اين ابزار مفيدي براي وبلاگ‌نويساني محسوب مي‌شود كه مي‌خواهند مطمئن شوند از آثار غيركپي رايتي استفاده مي‌كنند.
گوگل همچنين در آمريكا، انگليس، آلمان و كره جنوبي ابزار Product Search را به دستگاه‌هاي قابل حملي كه داراي اتصال اينترنت هستند، گسترش داده است.
موتور جست‌وجوي بينگ از زمان آغاز به كار موفق ظاهر شده و طبق جديدترين آمار منتشره ازسوي Net Applications، در حالي كه گوگل با 81 درصد از سهم بازار جست‌وجو در صدر قرار دارد، بينگ توانسته با 5.3 درصد ياهو را كنار زده و در مكان دوم قرار بگيرد.
موتور جست‌وجوي بينگ كه جايگزين MSN Live Search مي‌شود، براي فراهم كردن نتايج جست‌وجوهاي آنلاين به طور اساسي برروي الگوريتم‌ها و كليد واژه‌ها متكي است اما طبق اعلام مايكروسافت، تا حدودي دربردارنده فن‌آوري معنايي يا سمانتيك است كه معني موردنظر جملات را درك مي‌كند