[You must be registered and logged in to see this image.]
سال 2008 ميلادي به عنوان سالي تاريخي در ارتباطات جهاني به شمار خواهد رفت زيرا در اين سال استفاده از اينترنت براي اولين بار از روزنامه -آنچه تا به حال به عنوان سنگر غير قابل نفوذ رسانه به شمار مي رفت- پيشي گرفته و به منبع اصلي دسترسي به خبرهاي ملي و جهاني تبديل شده است.
مطالعات موسسه تحقيقاتي Pew نشان مي دهد که در سال 2008 مردم استفاده از اينترنت را به منظور دستيابي به اخبار به استفاده از روزنامه برتري داده اند( 35 درصد). اين در حالي است که تلويزيون جايگاه 70 درصدي خود را حفظ کرده است.

مطالعه " تکيه اقتصاد امروزي بر اينترنت" که توسط شرکت هريس و اينتل به انجام رسيده است نشان مي دهد اکثريت افراد بالغ در آمريکا داشتن دسترسي به اينترنت را در انجام امور اقتصادي امري حياتي دانسته و آن را بر انجام ديگر امور روزانه مانند تلويزيون نگاه کردن برتري مي دهند.

آمار جالبي که در اين زمينه ارائه شده است نشان مي دهد 67 درصد از ميان افراد 18 الي 34 ساله، 57 درصد از ميان افراد 35 الي 44 ساله و 52 درصد از ميان افراد 45 ساله به بالا طي دو هفته مداوم استفاده از اينترنت را به تماشاي برنامه هاي تلويزيوني ترجيح مي دهند.

در اين تحقيق آمده است که 65 درصد از اين افراد احساس مي کنند بدون دسترسي به اينترنت توانايي زندگي کردن را نخواهند داشت و 71 درصد داشتن تجهيزات دسترسي به اينترنت مانند انواع لپ تاپ ها را به منظور انجام امور اقتصادي بسيار با اهميت مي دانند. همچنين 91 درصد از کل افراد بالغ در آمريکا بر اين باورند که دسترسي به اينترنت حداقل يکي از وجه هاي زندگي آنها را از قبيل در تماس بودن با دوستان، خريد راحت تر و مديريت مالي بهتر بهبود بخشيده است.

همچنين 82 درصد از ميان افراد اجتماع آماري دسترسي به اينترنت را به منظور هماهنگ بودن با اطلاعات اقتصادي روز، امري مهم دانسته و 87 درصد بر اين باورند که اينترنت در ذخيره پول به آنها کمک کرده است که اين ذخيره پول از طريق مقايسه قيمت ها و يا جستجو براي تخفيفها و تسهيلات مالي ايجاد شده است.

بر اساس گزارش گيزمگ، اين تحقيقات بر روي 2 هزار و 119 نفر از ساکنين کشور آمريکا در سن 18 سال به بالا صورت گرفته است و به دليل اينکه آمار به دست آمده بر اساس نمونه احتمالاتي نبوده است، از اين رو ارزيابي خطاي نمونه گيري نظري برآورد نمي شود.