همه وبلاگ نویس ها دوست دارن دیدگاه و بازخوردی رو تو نوشته خودشون دریافت کنن. اما شما در مقابل بازخوردهای منفی چطور رفتار می کنین؟ یک وبلاگ در حال رشد , بیشتر در معرض دریافت دیدگاه های منفی قرار داره. با اینکه در حقیقت این دیدگاه ها چاپلوسانه نیستن , اما اونها برای وبلاگ شما خیلی خوبن. در اینجا ۷ دلیل مطرح شده که بیان می کنه چرا این امر درسته.
شما می تونین اشتباه کرده باشین
بله , درسته. هرکسی می تونه مرتکب اشتباه بشه , فراموش بیان چیزهای مهم یا فقط داشتن یک غلط کوچک. در این مورد , دیدگاه منفی فقط راهی برای بهبود نوشته شما هست. دانسته ها همه در حال تبادل هستن: شما چیزی به خواننده های خودتون می دین , چرا اونها نباید چیزی به شما بدن؟
نوشته های مورد انتقاد … نوشته های محبوبی هستن
در اینجا نویسنده مقاله عنوان می کنه چطور در گذشته مقاله ای ازش تو صفحه اصلی سرویس digg.com کلیک هایی رو دریافت کرد و تعدادی از خواننده ها و کاربرهای digg دیدگاه هایی منفی رو برای اون ارسال کردن.
نویسنده مقاله مسئله دریافت کلیک های زیاد مقاله خودش رو تو صفحه اصلی این سرویس , همینطور دریافت دیدگاه ها و بازخوردهای زیاد اون رو نشونه ای از مهم بودن اون می دونه که تونسته کاربرهای زیادی رو به سمت خودش جلب کنه.
دیدگاه های منفی در وبلاگ شما نشون می دن شما به خواننده های خودتون و افکار اونها احترام می ذارین
بعضی از مالکین وبلاگ ها دیدگاه های منفی رو حذف می کنن. مطمئنا , دیدگاه های منفی چاپلوسانه نیستن , اما خب , اگر شما راهی رو برای خواننده هاتون ارائه کردین که دیدگاه های خودشون رو درباره نوشته شما اظهار کنن , باید به حق انتقاد اونها احترام بذارین.
دیدگاه های منفی س.ا.ن.س.و.ر نشده نشون می ده که شما به نقطه نظر خواننده ها احترام می ذارین و اینکه شما فرد روشن فکری هستن.
دیدگاه های منفی می تونن یک مناظره ایجاد کنن
مناظره ها همیشه چیز خوبی برای وبلاگ شما هستن: اونها مشترکین RSS تون رو تشویق می کنن , دیدگاه های جدیدی ارسال می شه و پیوندهای برگشتی تازه ای ایجاد می شه.
بنابراین , زمانی که کسی دیدگاهی منفی ارسال کرد , ممکنه خواننده ای دیگه پاسخی رو ارسال کنه و مناظره ای تازه شروع بشه , که برای وبلاگ شما خوب هست.
دیدگاه های منفی از ارزش وبلاگ شما کم نمی کنن
وقتی من جوانتر بودم , فکر می کردم که یک دیدگاه منفی می تونه تو دیگران تاثیر بذاره , اما مردم قضاوت خودشون رو در مورد هرچیزی دارن. اگه من نوشته جالب وبلاگی رو پیدا کنم , دیدگاهی رو می فرستم که بگم اون رو دوست دارم , هرگز هم به ذهنم خطور نمی کنه که ۱ , ۵ یا حتی ۱۰ دیدگاه منفی در مورد اون ارسال بشه.
دیدگاه های منفی محتوا … هستن
این خیلی سادست که یک دیدگاه محتوا هست و هیچ چیزی بهتر از محتوا برای بهینه سازی برای موتورهای جستجو نیست.
فقط ناشناخته ها مورد انتقاد نیستن
درباره مایکروسافت فکر کنین: اگه تو گوگل عبارت F.u.c.k Microsoft (بدون نقطه) رو جستجو کنین , به ۴۱۸۰۰۰ نتیجه دست پیدا می کنین. این حقیقت داره که خیلی از مردم از اونها خوششون نمی یاد. اما اونها مورد انتقادهای زیادی هستن چون شرکت خیلی بزرگی هم هستن و هرکسی می دونه مایکروسافت چیه.
یک وبلاگ در حال رشد , بیشتر و بیشتر در معرض دریافت بازخورد منفی قرار داره. بازخوردهای منفی قطعا نشونه خوبی از رشد کردن هست.
شما می تونین اشتباه کرده باشین
بله , درسته. هرکسی می تونه مرتکب اشتباه بشه , فراموش بیان چیزهای مهم یا فقط داشتن یک غلط کوچک. در این مورد , دیدگاه منفی فقط راهی برای بهبود نوشته شما هست. دانسته ها همه در حال تبادل هستن: شما چیزی به خواننده های خودتون می دین , چرا اونها نباید چیزی به شما بدن؟
نوشته های مورد انتقاد … نوشته های محبوبی هستن
در اینجا نویسنده مقاله عنوان می کنه چطور در گذشته مقاله ای ازش تو صفحه اصلی سرویس digg.com کلیک هایی رو دریافت کرد و تعدادی از خواننده ها و کاربرهای digg دیدگاه هایی منفی رو برای اون ارسال کردن.
نویسنده مقاله مسئله دریافت کلیک های زیاد مقاله خودش رو تو صفحه اصلی این سرویس , همینطور دریافت دیدگاه ها و بازخوردهای زیاد اون رو نشونه ای از مهم بودن اون می دونه که تونسته کاربرهای زیادی رو به سمت خودش جلب کنه.
دیدگاه های منفی در وبلاگ شما نشون می دن شما به خواننده های خودتون و افکار اونها احترام می ذارین
بعضی از مالکین وبلاگ ها دیدگاه های منفی رو حذف می کنن. مطمئنا , دیدگاه های منفی چاپلوسانه نیستن , اما خب , اگر شما راهی رو برای خواننده هاتون ارائه کردین که دیدگاه های خودشون رو درباره نوشته شما اظهار کنن , باید به حق انتقاد اونها احترام بذارین.
دیدگاه های منفی س.ا.ن.س.و.ر نشده نشون می ده که شما به نقطه نظر خواننده ها احترام می ذارین و اینکه شما فرد روشن فکری هستن.
دیدگاه های منفی می تونن یک مناظره ایجاد کنن
مناظره ها همیشه چیز خوبی برای وبلاگ شما هستن: اونها مشترکین RSS تون رو تشویق می کنن , دیدگاه های جدیدی ارسال می شه و پیوندهای برگشتی تازه ای ایجاد می شه.
بنابراین , زمانی که کسی دیدگاهی منفی ارسال کرد , ممکنه خواننده ای دیگه پاسخی رو ارسال کنه و مناظره ای تازه شروع بشه , که برای وبلاگ شما خوب هست.
دیدگاه های منفی از ارزش وبلاگ شما کم نمی کنن
وقتی من جوانتر بودم , فکر می کردم که یک دیدگاه منفی می تونه تو دیگران تاثیر بذاره , اما مردم قضاوت خودشون رو در مورد هرچیزی دارن. اگه من نوشته جالب وبلاگی رو پیدا کنم , دیدگاهی رو می فرستم که بگم اون رو دوست دارم , هرگز هم به ذهنم خطور نمی کنه که ۱ , ۵ یا حتی ۱۰ دیدگاه منفی در مورد اون ارسال بشه.
دیدگاه های منفی محتوا … هستن
این خیلی سادست که یک دیدگاه محتوا هست و هیچ چیزی بهتر از محتوا برای بهینه سازی برای موتورهای جستجو نیست.
فقط ناشناخته ها مورد انتقاد نیستن
درباره مایکروسافت فکر کنین: اگه تو گوگل عبارت F.u.c.k Microsoft (بدون نقطه) رو جستجو کنین , به ۴۱۸۰۰۰ نتیجه دست پیدا می کنین. این حقیقت داره که خیلی از مردم از اونها خوششون نمی یاد. اما اونها مورد انتقادهای زیادی هستن چون شرکت خیلی بزرگی هم هستن و هرکسی می دونه مایکروسافت چیه.
یک وبلاگ در حال رشد , بیشتر و بیشتر در معرض دریافت بازخورد منفی قرار داره. بازخوردهای منفی قطعا نشونه خوبی از رشد کردن هست.