[You must be registered and logged in to see this image.]
به گفته محققان موسسه زبانشناسي كرنل (CORNELL)، آموختن زبان ديگري غير از زبان مادري به كودكان، به فعاليت ذهني بهتر آنها ميانجامد.در گذشته والدين نگران بودند كه ياد دادن زباني غير از زبان مادري باعث ايجاد تداخل زبان، تاخير در به حرف آمدن كودك يا نقصان شناختي در كودك شود، اما با توجه به اين تحقيق، يادگيري زبان دوم منجر به بروز چنين مشكلاتي نخواهد شد.
بر اين اساس، كودكاني كه زبان دوم را ياد ميگيرند، بهتر ميتوانند در برابر محركهاي خارجي تمركز خودشان را حفظ كنند تا آنها كه فقط زبان مادري خود را بلدند. اين نكته بسيار مهم است، چرا كه توانايي حفظ هوشياري و تمركز براي رسيدن به اهداف، نقش مهمي در آمادگي تحصيلي و موفقيت در ساعات تحصيل مدرسه را دارد. اينها مزايايي است كه دوزبانه بودن با خود به همراه آورده و باعث موفقيتهاي بعدي كودك در مدرسه و دوران تحصيل ميشود.
به نظر محققان، موثرترين راه براي يادگيري زبان دوم، قرار دادن كودك در شرايطي است كه محيط و آدمهاي اطراف او به زبان دوم سخن ميگويند. در چنين شرايطي مشاهده شده كه دانش گرامري كودك بسيار خوب بوده و موفقيت زيادي براي او به همراه دارد. چنانچه كودك زودتر به يادگيري زبان دوم بپردازد، احتمال آموختن مهارتهاي زبان در كودك بيشتر ميشود.
ترجمهها: آتنا حسنآبادي
منابع:physorg
به گفته محققان موسسه زبانشناسي كرنل (CORNELL)، آموختن زبان ديگري غير از زبان مادري به كودكان، به فعاليت ذهني بهتر آنها ميانجامد.در گذشته والدين نگران بودند كه ياد دادن زباني غير از زبان مادري باعث ايجاد تداخل زبان، تاخير در به حرف آمدن كودك يا نقصان شناختي در كودك شود، اما با توجه به اين تحقيق، يادگيري زبان دوم منجر به بروز چنين مشكلاتي نخواهد شد.
بر اين اساس، كودكاني كه زبان دوم را ياد ميگيرند، بهتر ميتوانند در برابر محركهاي خارجي تمركز خودشان را حفظ كنند تا آنها كه فقط زبان مادري خود را بلدند. اين نكته بسيار مهم است، چرا كه توانايي حفظ هوشياري و تمركز براي رسيدن به اهداف، نقش مهمي در آمادگي تحصيلي و موفقيت در ساعات تحصيل مدرسه را دارد. اينها مزايايي است كه دوزبانه بودن با خود به همراه آورده و باعث موفقيتهاي بعدي كودك در مدرسه و دوران تحصيل ميشود.
به نظر محققان، موثرترين راه براي يادگيري زبان دوم، قرار دادن كودك در شرايطي است كه محيط و آدمهاي اطراف او به زبان دوم سخن ميگويند. در چنين شرايطي مشاهده شده كه دانش گرامري كودك بسيار خوب بوده و موفقيت زيادي براي او به همراه دارد. چنانچه كودك زودتر به يادگيري زبان دوم بپردازد، احتمال آموختن مهارتهاي زبان در كودك بيشتر ميشود.
ترجمهها: آتنا حسنآبادي
منابع:physorg