نشست پرسش و پاسخ فیلم راز دشت تاران با حضور هاتف علیمردانی و محمد لطفعلی دو کارگردان فیلم و داریوش باباییان تهیه کننده و محمدتقی فهیم مدیر جلسه در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد.
بابائیان در ابتدای این نشست با اشاره به حضور ترانه علیدوستی، ارژنگ امیرفضلی و رضا شفیعی جم در فیلم راز دشت تاران گفت: ما از حضور بازیگران حرفهای در این فیلم استفاده کردیم و فکر میکنم در اکران عمومی موفق خواهد بود.
وی افزود: در ساخت فیلم راز دشت تاران با توجه به علاقهمندی که نسبت به موضوع این فیلم پیدا کردم، پس از جلسات متعدد همفکری، این پروژه را شروع کردم.
باباییان ضمن اظهار تاسف نسبت به وضعیت کنونی سینمای کودک گفت: متاسفم که سینمای کودک در این سالها به فراموشی سپرده شده است و تنها چراغ روشن این سینما جشنواره فیلم کودک است. شخصاً با توجه به دیدگاهی که به سینمای کودک دارم در طول این سالها با عشق به سینمای کودک فیلمهایی چون کاکلی و اتل متل توتوله را کار کردم، ولی بعد از یک مدتی که سینمای کودک فراموش شد به این نتیجه رسیدم که با تکنیکی تجربی که فیلم راز دشت تاران دارد آن را بدون هیچ گونه حمایت و کاملاً مستقل تهیه کنم.
هاتف علیمردانی، یکی از کارگردانان این فیلم ضمن تشکر از همکاری داریوش باباییان با این پروژه گفت: من نوستالژی خاصی نسبت به فیلمهایی چون گلنار و شهر موشها داشتم و طی این سالها نیز متاسفانه بجز فیلم کلاه قرمزی کار جدی در این زمینه نشده است. باید قبول کنیم که سینمای دنیا در حال پوست انداختن است و جلوههای ویژه حرف اول را میزند. با توجه به اینکه راز دشت تاران اولین تجربه ما بود آزمون و خطاها را کنار گذاشتیم و فکر میکنم نتیجه امر فیلمی شده که قابل دفاع و احترام است.
محمد لطفعلی، کارگردان دیگر این فیلم ادامه داد: با جریاناتی که در ساخت فیلمهای انیمیشن و داستانی در ایران وجود دارد و علاقهمندی مسئولین به داستانهای بومی و ریشههای ادبی ایرانی تمام تلاش خود را کردیم تا از ادبیات داستانی در سینمای کودک استفاده کنیم، اما احساس کردیم که زمینه و فضای تولید از لحاظ تکنیکی بسیار اندک و نیاز به تکنیک مناسب این امر داریم.
وی افزود: در نهایت به این نتیجه رسیدیم که برای تولید چنین داستانهایی باید از جلوههای بصری استفاده کنیم. برای همین تجربههای گذشتهمان را پخته کردیم و متناسب با داستانی که انتخاب کرده بودیم با ریشههای ایرانی به آن پرداختیم.
این کارگردان با بیان این مطلب که با استفاده از تکنیک میتوان داستانهای فانتزی کلاسیک ایرانی را به راحتی به فیلم تبدیل کرد، گفت: پیش از این، ساخت داستانهای فانتزی چون داستانهای شاهنامه دور از دسترس به نظر میرسید، اما اکنون فکر میکنم با توجه به تکنیکهای روز و قابل دسترس بودن آنها معرفی داستانهای ایرانی به فضای جهانی کار سختی نباشد.
[You must be registered and logged in to see this link.]
بابائیان در ابتدای این نشست با اشاره به حضور ترانه علیدوستی، ارژنگ امیرفضلی و رضا شفیعی جم در فیلم راز دشت تاران گفت: ما از حضور بازیگران حرفهای در این فیلم استفاده کردیم و فکر میکنم در اکران عمومی موفق خواهد بود.
وی افزود: در ساخت فیلم راز دشت تاران با توجه به علاقهمندی که نسبت به موضوع این فیلم پیدا کردم، پس از جلسات متعدد همفکری، این پروژه را شروع کردم.
باباییان ضمن اظهار تاسف نسبت به وضعیت کنونی سینمای کودک گفت: متاسفم که سینمای کودک در این سالها به فراموشی سپرده شده است و تنها چراغ روشن این سینما جشنواره فیلم کودک است. شخصاً با توجه به دیدگاهی که به سینمای کودک دارم در طول این سالها با عشق به سینمای کودک فیلمهایی چون کاکلی و اتل متل توتوله را کار کردم، ولی بعد از یک مدتی که سینمای کودک فراموش شد به این نتیجه رسیدم که با تکنیکی تجربی که فیلم راز دشت تاران دارد آن را بدون هیچ گونه حمایت و کاملاً مستقل تهیه کنم.
هاتف علیمردانی، یکی از کارگردانان این فیلم ضمن تشکر از همکاری داریوش باباییان با این پروژه گفت: من نوستالژی خاصی نسبت به فیلمهایی چون گلنار و شهر موشها داشتم و طی این سالها نیز متاسفانه بجز فیلم کلاه قرمزی کار جدی در این زمینه نشده است. باید قبول کنیم که سینمای دنیا در حال پوست انداختن است و جلوههای ویژه حرف اول را میزند. با توجه به اینکه راز دشت تاران اولین تجربه ما بود آزمون و خطاها را کنار گذاشتیم و فکر میکنم نتیجه امر فیلمی شده که قابل دفاع و احترام است.
محمد لطفعلی، کارگردان دیگر این فیلم ادامه داد: با جریاناتی که در ساخت فیلمهای انیمیشن و داستانی در ایران وجود دارد و علاقهمندی مسئولین به داستانهای بومی و ریشههای ادبی ایرانی تمام تلاش خود را کردیم تا از ادبیات داستانی در سینمای کودک استفاده کنیم، اما احساس کردیم که زمینه و فضای تولید از لحاظ تکنیکی بسیار اندک و نیاز به تکنیک مناسب این امر داریم.
وی افزود: در نهایت به این نتیجه رسیدیم که برای تولید چنین داستانهایی باید از جلوههای بصری استفاده کنیم. برای همین تجربههای گذشتهمان را پخته کردیم و متناسب با داستانی که انتخاب کرده بودیم با ریشههای ایرانی به آن پرداختیم.
این کارگردان با بیان این مطلب که با استفاده از تکنیک میتوان داستانهای فانتزی کلاسیک ایرانی را به راحتی به فیلم تبدیل کرد، گفت: پیش از این، ساخت داستانهای فانتزی چون داستانهای شاهنامه دور از دسترس به نظر میرسید، اما اکنون فکر میکنم با توجه به تکنیکهای روز و قابل دسترس بودن آنها معرفی داستانهای ایرانی به فضای جهانی کار سختی نباشد.
[You must be registered and logged in to see this link.]